במטבח שלכם אל תתפשרו

מי שבינינו טבח במקצועו, אוהב לבשל וגם מי שפחות אוהב ויש לו ילדים, מוצא את עצמו שעות רבות מהיום במטבח. ומה יותר כיף מסביבת עבודה נעימה?

כאשר אנו נמצאים במטבח האישי שלנו, עבודה עם ציוד מתאים הופכת את הכל להרבה יותר נוח ונעים! לגשת להכין מתכון משפחתי או אפילו משף מפורסם שראינו בטלויזיה לעיתים דורשת ציוד איכותי למטבח שלנו וגם יקצר לנו את זמן ההכנה ויפנה לנו יותר זמן לטעום.

ממכונות קפה בבתי קפה, בלנדרים להכנת שייקים, למכונות להכנת פסטה ביתית או במסעדה, עד לקולפי תפו"א – חשוב כי מוצרים הללו יהיו מחומרים טובים ואיכותיים שיחזיקו לאורך זמן ויהיו נוחים לשימוש.

כלים ומוצרי מטבח היגייניים ומקצועיים חשובים לנו בדיוק כמו צורת הגשת האוכל, אנו אוכלים עם העיניים רוב הזמן, ולא מתפשרים על הרבה דברים שקשורים לאוכל שלנו.

ציוד למטבח

על מה עוד לא כדאי להתפשר?

אורח חיים בריא כולל בין היתר הקפדה על תפריט מאוזן. לכל אדם יש צרכים והרגלים אחרים, ולכן בניית התפריט נעשית בהתאמה אישית לכל מטופל על ידי תזונאית מקצועית, אך חשוב שגם לכם יהיה את המידע החשוב על סוגי המאכלים השונים והערכים התזונתיים שהכרחיים לגוף.

ערכים תזונתיים

אם בת משפחתכם ילדה לאחרונה או שהשתתפתם באירוע ומפגש חברתי, סביר להניח שכבר פגשתם מגש פירות מעוצב ואיכותי – טרנד חם בכל הקשור לכיבוד וקינוח במסיבות ואירועים, שגם הפך להיות מתנה מבוקשת לכבוד כל אירוע משמח כזה או אחר. מגוון הצבעים הססגוני ושילובי הטעמים המתוקים והחמוצים, מכניסים רעננות נעימה וכיפית, אך כדאי לדעת שמלבד הטעם, לפירות יש חשיבות גבוהה בבריאות הגוף.

פירות מכילים סוכר הנקרא פרוקטוז. הפרוקטוז הוא חד סוכר המתעכל בקלות בגוף ומסייע בין היתר לייצור אנרגיה תאית. אך מלבד הסוכר הנמצא במחלוקת לגבי יעילותו, יש לפירות ערכים תזונתיים רבים אחרים, שתורמים לתהליכים שונים בגוף. באופן כללי אפשר לומר שפירות מכילים אחוז גבוה של מים, סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. לכל פרי יש את הסגולות הבריאותיות הייחודיות לו, כאשר גם הצבע משחק תפקיד חשוב.
מלבד סוכרים יש ערך תזונתי גבוה גם לחלבונים. החלבון הוא מולקולה הנמצאת כמעט בכל תאי הגוף והיא חיונית לקיומם של תהליכים רבים כמו בניית שריר, תפקוד התא והמערכת החיסונית, לכן יש חשיבות רבה לצריכה קבועה של חלבונים באופן יומיומי. חלבונים אפשר לקבל באמצעות אכילת בשר בקר, עוף ודגים, ויש חלבונים גם בקטניות, כמו בשעועית שחורה.

רכיב נוסף שחשוב להכיר אלו השומנים. השומנים זוכים ליחסי ציבור שליליים, ובדומה לסוכרים הם משויכים להשמנה ומחלות רבות, אך למעשה הם חיוניים להגנה על הגוף מפני פגיעות, הם מסייעים לספיגה של וויטמינים ויש להם תפקיד גם במערכת ההורמונאלית. כשמדברים על שומנים מפרידים בין שומן רווי לשומן בלתי רווי, כאשר מאכלים המכילים שומן רווי יכולים לגרום לבעיות בזרימת הדם ולמחלות לב, ולכן מומלץ להמעיט באכילתם, לעומת מאכלים המכילים שומן רוויי שיש להם ערך תזונתי חשוב לגופנו.

אם הזכרנו קודם את הערך התזונתי של הפירות, כדאי לשוב ולדבר על החשיבות של וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון בתפריט היומי שלנו. הוויטמינים הם רכיבים שהגוף מקבל ממקורות חיצוניים, כמו מזון, והם חשובים להפקת אנרגיה תאית, לבנייה של תאי דם, הורמונים, מערכת חילוף החומרים, הראייה ומערכות רבות נוספות. בדומה לוויטמינים, גם למינרלים יש תפקידים רבים, וביניהם איזון רמות הנוזלים בגוף, בניית עצם, הובלת חמצן ועוד.
לתפריט מאוזן, המכיל את כל הערכים התזונתיים במינון היומי המומלץ, יש חשיבות רבה בשמירה על בריאות הגוף ומניעת מחלות. מומלץ להתייעץ עם תזונאית כדי להתאים את התפריט באופן אישי אליכם.

מאמרים נוספים


אקסטרה סוכנות דיגיטל