ציוד לדוכני מזון – סקירת הציוד הפופולארי

דוכני מזון תופסים מקום של כבוד כמעט בכל אירוע ולכן הם צריכים להיות איכותיים, קלים להפעלה ובעיקר בטוחים.

כדי שדוכן המזון יהיה איכותי, יעיל ונוח לסועדים, חשוב להשתמש בציוד איכותי ועמיד המיועד להכנת מזון איכותי בכמויות גדולות.

איזה ציוד הוא המומלץ ביותר לדוכני מזון?

טוסטרים להכנת וופל בלגי

רצוי שיהיה ניתן לפרק את המכשיר על מנת לנקות אותו כאשר (כשהוא מנותק לגמרי מהחשמל). כמו כן, חשוב שהפלטה עצמה תהיה עשויה מטפלון על מנת שיהיה קל לנקות אותה ולהכין את המנה הבאה (בכל אופן חשוב לעבוד עם כלים מעץ ולא ממתכת שעשויה לשרוט את הציפוי).

לרוב המכונות יש גם הספק מוערך למספר המנות שאפשר להכין בשעה, וכדאי להתחשב גם בו בהתאם לגודל האירוע ומספר המשתתפים. במכונות מסוימות ישנו גם טיימר שבעזרתו ניתן לדעת בדיוק מתי הוופל מוכן, כך שהוא פריך מבחוץ ורך מבפנים, בדיוק כפי שהוא אמור להיות. יש כמובן גם מכשיר להכנת וופל בלגי עם אופצייה מיוחדת כמו למשל: סיבוב הוופל על שיפוד או תבניות שמתאימות גם לקרפ צרפתי.

מכונות פופקורן

גם במכונות פופקורן יש כושר ייצור לשעה, רק שכאן מדובר בנפחים הרבה יותר גדולים שיכולים להגיע גם לאלף מנות. כמעט כל המכונות עשויות מנירוסטה (אך יש גם כאלו מפלדת אל חלד) והן כוללות מגירה להוצאת שאריות וחימום תחתון ששומר על הפופקורן בתוך המכונה חם. ישנן גם מכונות עם משאבת להוצאת שמונעות מהפופקורן להישרף או להפוך לשומני מדי.
גם בקטגוריה הזו יש מכונות מיוחדות כמו למשל מכונה שיוצרת פופקורן מצופה בקרמל, למרות שניתן להשתמש גם באבקות על מנת לקבל את אותו האפקט.

מכונת פופקורן לדוכני מזון

צ'יפסרים

מכונות הצ'יפסר נחשבות לפופולאריות ביותר וניתן למצוא אותן כחלק מדוכני מזון באירועים שונים, בעיקר בקבלות הפנים. ככלל, מקובל מאוד להשתמש בצ'יפסרים רצפתיים יציבים שאפשר למקם בקלות גם בדוכן בשטח מצומצם. ישנם צ'יפסרים כפולים שאחד השימושים שלהם יכול להיות הכנה של צ'יפס בטטה וצ'יפס תפוחי אדמה זה לצד זה בקלות (שילוב שהולך מאוד היום).

מכונות גלידה

המילה האחרונה במכונות הגלידה נשמעת כמו מדע בדיוני: קרן לייזר המסוגלת למדוד את רמת הקשיחות של הגלידה ולהפעיל את המכונה בהתאם בלי צורך להחליף את הראש שלה.
לדוגמה, גלידה בכוס תהיה רכה ומתאימה לאכילה עם כפית ולעומת זאת גלידה בגביע תהיה קשה יותר כדי שלא תנזול ותלכלך. כיום, רוב המכונות יכולות להכין גם גלידות יוגורט ולא רק גלידות אמריקאיות. בנוסף יש מכונות עם מיכל מסתובב להכנת גרניטה שיכולות לשמש גם כמכונות גלידה ולמלא שתי פונקציות במכונה אחת.

תנורי גז לפיצה

תנורי גז לפיצה מגיעים בדרך כלל ברוחב של 70 ס"מ (פלוס מינוס) המתאים להכנת פיצה בגודל משפחתי, אך אם רוצים להגדיל את התפוקה, יש גם אפשרות לרכוש או להשכיר מכשירים כפולים.


אקסטרה סוכנות דיגיטל
Call Now Button